Välkommen till oss

Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Äntligen :)

Av eva pedersen - 7 september 2010 20:39

Nu var det bra länge sen jag skrev något. Vi har ju förståss tränat i massor över sommaren. Varit på Lindjax läger i Karlsborg (tyvärr sista gången i Karlsborg) synd för det är verkligen ett kanonställe och jag tycker det e så mysigt där. Malin med Denyah hängde med dit.


Vi har varit på semester i Orsa, jättemysigt och fint även där, Exah var med och det var gott att ha en vovve med så att man fick sina prommenader. varje morgon när de andra sov gick vi ner till campingens hundbad och hon fick leka i vattnet  .


Men nu till det viktigaste   . Äntligen har vi kommet ut och tävlat, gick faktiskt riktigt bra. Skitnervös var jag men men...

Spåret fick vi 7,5 på. Jag var faktiskt nöjd, för appellspåren e ingen hit altså.

Budföringen hoppade vi över.

Lydnaden:

Lf. 9,5 - gött som jag har jobbat med den. Ändrade sättet och träna detta moment med henne för ca 3 veckor sen och det har gett utdelning   .

Framförgåendet. 6 - Trist moment tycker jag. Exah e taggad och stretar i kopplet samt skulle nosa på sågspånfläckar som låg på gräset.

Läggandet 10 - gött, detta moment har jag också slitet som ett djur med.

Inkallning 9 - när jag lämnat henne så sitter hon och kliar sig där halsbandet sitter.

Apportering 5 - så jäkla synd, hon brukar nästan alltid göra den för en 10. Men idag var hon så taggad så hon sprang ut en meter och där stod och väntade på mitt kommando. Annars jättefint naturligtvis.

Hopp över hinder 9,5 - Sätter sig lite snett vid ingången

Platsen 9,5 - e lite orolig

244,25 poäng blev det och nu tränas det naturligtvis vidare mot lägre  .

Nu ska det väl uppdateras lite oftare  
  

  

 
 
Ingen bild

Anna

20 september 2010 21:46

GRAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTIS! va gärna king;)

eva pedersen

20 september 2010 21:54

King för en dag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva pedersen - 4 oktober 2010 08:51

träffade jag Malin och Bodil uppe på klubben för lite träning. Jättefint väder hade vi. Lydnaden gick bra, hon e sååå taggad och det e så kul att träna lydnad med denna hunden (Exah). Vi körde även upplet med vovvarna. Full ruta, det brukar jag inte ...

Av eva pedersen - 27 september 2010 21:08

MIn bil har gått sönder, eller rättare sagt ljuddämparen/avgasröret. Så jag kastade mig i bilen för att åka till Biltema Uddevall/Torp det tar altså en och en halv timme att åka dit, min snälla pappa var med som stöd. Jag kan verkligen inget om bilar...

Av eva pedersen - 22 september 2010 10:41

Har suttit vid datorn hela morgonen och uppdaterat sidan för Vänersborgs brukshundklubb samt läst en massa gamla blogginlägg. Både kul och sorligt. Exah e minde road. Hon vill göra NÅGOT, och visst så har jag planerat att vi ska spåra. MEN det e...

Presentation


Välkommen att läsa om mig och mina hundar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards