Välkommen till oss

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Förra veckan...

Av eva pedersen - 4 oktober 2010 08:51

träffade jag Malin och Bodil uppe på klubben för lite träning. Jättefint väder hade vi. Lydnaden gick bra, hon e sååå taggad och det e så kul att träna lydnad med denna hunden (Exah). Vi körde även upplet med vovvarna. Full ruta, det brukar jag inte ha annars på Exah, brukar göra smalare korridorer, är rädd för att få för mycket spring. Men hon skötte sig super, jobbade precis som jag ville och hämtade snyggt in alla föremålen   .


Jobbade onsdag och torsdag natt och på eftermiddan på fredagen så åkte vi mot Varberg men vi mellanlandade först i butiken där Anna jobbar. Köpte ett såå fint halsband till Exah   .


Lördagen upp tidigt för att åka till Varbergs og där Anna skulle tävla. GRATTIS Anna till IPO 1 Enthra. Kallt som bare den men kul att vara med och se. Eller ja allt var inte kul att se. En Schäfer var så rädd för sin matte att han ville inte komma in på inkallningen och apporteringarna och i svängarna i ff så duckade han. Riktigt SORLIGT att se. Fyy f_n för sådan Hund "träning"   .


Efter tävlingen så åkte vi och käkade lite för att sen åka vidare till skogen. Anna la ett spår till Exah med typ 7 apporter. Hon missade en apport min lilla men spårade riktigt, riktigt bra. Så nöjd. Vidare till klubben och där fick Exah bita kudde, det var riktigt länge sen och skoj var det   . Vid 20 tiden började jag känna mig riktigt seg och då var det dax att bege sig hemmåt. Tack för en trevlig helg !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva pedersen - 27 september 2010 21:08

MIn bil har gått sönder, eller rättare sagt ljuddämparen/avgasröret. Så jag kastade mig i bilen för att åka till Biltema Uddevall/Torp det tar altså en och en halv timme att åka dit, min snälla pappa var med som stöd. Jag kan verkligen inget om bilar...

Av eva pedersen - 22 september 2010 10:41

Har suttit vid datorn hela morgonen och uppdaterat sidan för Vänersborgs brukshundklubb samt läst en massa gamla blogginlägg. Både kul och sorligt. Exah e minde road. Hon vill göra NÅGOT, och visst så har jag planerat att vi ska spåra. MEN det e...

Av eva pedersen - 7 september 2010 20:39


Nu var det bra länge sen jag skrev något. Vi har ju förståss tränat i massor över sommaren. Varit på Lindjax läger i Karlsborg (tyvärr sista gången i Karlsborg) synd för det är verkligen ett kanonställe och jag tycker det e så mysigt där. Malin med D...

Presentation


Välkommen att läsa om mig och mina hundar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards